Rette budskab i rette medie?

Og hvad skriver influenter og forbrugere på sociale medier? Det er vigtigere end nogensinde at kunne forstå omverdenen, påvirke den og dokumentere egen indsats. Ring eller skriv for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe jer til at blive endnu dygtigere.

Søren Langelykke

Associate Director, Earned Media Research & Insights

+45 39131508

Nyhedsmedier, YouTube, Facebook og andre sociale medier påvirker mere end nogensinde omverdenens opfattelse af virksomheder, organisationer og myndigheder.

Kantar Gallups enhed Earned Media Research & Insights gennemfører kundetilpassede analyser af både traditionelle og sociale medier, der hjælper vores kunder til dokumentere og bedre navigere i den moderne medievirkelighed.

Vi er en del af Kantar Media, der er en af verdens førende leverandører af media intelligence, herunder overvågning og analyse af redaktionelle og sociale medier. Vi kan derfor tilbyde danske virksomheder international overvågning og analyse, der kombinerer fordelene ved en ledende global leverandør med vores lokale tilstedeværelse, markedskendskab og stærke analysekompetencer. Læs mere om international medieovervågning og -analyse fra Kantar Gallup og Kantar Media.

Vi hjælper både vores danske og internationale kunder med følgende analysetyper, der både kan inkludere redaktionelle og sociale medier:

  • Løbende analyse af produkt- og corporateomtale – også konkurrenternes
  • Ad hoc-analyse af fx kampagner, events og produktlanceringer
  • Analyse af omtale og debat omkring forretningskritiske issues
  • Integreret rapportering og analyse af både paid, owned og earned media
  • Analyse, der dokumenterer medieindholdets påvirkning af befolkning og kernemålgrupper, fx ændret adfærd eller omdømme

Endvidere bidrager vores analyser af sociale medier med forbrugerindsigter og giver grundlag for at identificere influenter samt kortlægge den offentlige debat og meningsdannelse.

Kantar Gallups målinger af danskernes medieforbrug er grundlag for, at vores kunder kan arbejde målrettet med de medier, hvor deres målgrupper er – og i vores analyser af redaktionelle medier kan vi løbende opgøre eksponeringen for de vigtigste målgrupper.

Vi lægger stor vægt på, at vores analyser er intelligente og målrettede, så de skaber værdi og er handlingsanvisende for vores kunder. Vi er derfor i tæt dialog med vores kunder og rådgiver gerne om de bedste løsninger for medieovervågning og kommunikationsevaluering.

Søren Langelykke

Associate Director, Earned Media Research & Insights

+45 39131508