Naviger i en kompleks medievirkelighed

Kan du dokumentere effekten af jeres PR- og pressearbejde eller skabe reelle indsigter fra stakeholdere, influenter og brugergenereret indhold på sociale medier? Vi kan hjælpe – ring eller skriv for at høre hvordan.

Søren Langelykke

Associate Director, Earned Media Research & Insights

+45 39131508

Nyhedsmedier, YouTube, Facebook og andre sociale medier påvirker mere end nogensinde omverdenens opfattelse af virksomheder, organisationer og myndigheder.

I afdelingen Earned Media Research & Insights gennemfører vi kundetilpassede analyser af både traditionelle og sociale medier, der hjælper vores kunder til dokumentere og bedre navigere i den moderne medievirkelighed.

Kantar er en af verdens førende leverandører af medieovervågning og -analyse. I samarbejde med vores internationale hubs for Reputation Intelligence kan vi tilbyde international overvågning og analyse, der kombinerer fordelene ved en ledende global leverandør med vores lokale tilstedeværelse, markedskendskab og stærke analysekompetencer. Læs mere om international medieovervågning og -analyse fra Kantar

Vi hjælper både vores danske og internationale kunder med følgende analysetyper, der både kan omfatte redaktionelle og sociale medier:

 - Løbende analyse af corporate og brandomtale – også konkurrenternes
 - Tracking, der løbende dokumenterer mediepåvirkningens effekt på befolkning og kernemålgrupper, fx ændret adfærd eller omdømme – læs mere
 - Ad hoc-analyse af fx kampagner, produktlanceringer og events – læs mere
 - Analyse af omtale og debat omkring forretningskritiske issues, fx CSR, klima og aktuelle politiske emner
 - Integreret rapportering og analyse af både paid, owned og earned media

Endvidere bidrager vores analyser af sociale medier med bl.a. forbrugerindsigter, grundlag for at identificere influenter samt kortlægge den offentlige debat, meningsdannelse og agendasetting. Læs mere om vores analyser af sociale medier

Kantars målinger af danskernes medieforbrug er grundlag for, at vores kunder kan arbejde målrettet med de medier, hvor deres målgrupper er. I vores analyser af redaktionelle medier kan vi løbende opgøre eksponeringen for de vigtigste målgrupper.

Vi lægger stor vægt på, at vores analyser er intelligente og målrettede, så de skaber værdi og er handlingsanvisende for vores kunder. Vi er derfor i tæt dialog med vores kunder og rådgiver gerne om de bedste løsninger for medieovervågning og kommunikationsevaluering.

Søren Langelykke

Associate Director, Earned Media Research & Insights

+45 39131508